Kaka borta upp till fyra månader

Idag kom det tunga  beskedet för real madrid, kaka blir borta i upp till fyra månader efter en menisk skada. Kaka som var små skadad hela förra säsognen och var borta två månader och kom tillbaka ett par veckor innan säsongen tog slut har inte haft det lätt sedan han flyttade till real förra säsongen, alla väntade på att han skulle visa på sin klass redan från dag ett och vi har fått se lite magi från honom den gångna säsongen men kritiken har varit hård, skadan kom mycket oläglig för denne då han hade behövt hela denna säsong på sig att tillrättavisa kritikerna. Själv köpte jag hans tröja redan första dagen när de började sälja den i realmadrid shopen på nätet, när han kom till real och kommer bära den alltid med stolthet, min stora idol och en av världens bästa mittfältare förtjänar ett bättre rykte än den han fått i real och jag hoppas att när han kommer tillbaka om fyra månader att han äntligen får ge igen på alla kritiker. 

Gårdagens match emot det Amerikanska laget slutade 3-2 efter mål av Canales, Higuain och CR7. Jag har inte sätt matchen men kan konstatera att detta resultat knappast skrämer några motståndare..Det positiva igår var att vi fann våran ersättare till Kaka de kommande 4 månaderna i Sergio Canales. Det ryktas om att 18 åringen gjorde ett toppen match och visade att han är att räkna med i detta stjärnspekade lag. Låt oss hoppas att Canales forsätter att visa på sina talanger de kommande tiden. 

Från mig på maderistas.blogg.se, krya på sig Kaka och kom tillbaka bättre än någonsin :)

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0