Måndag den 26/7 2010

Vad händer nu på måndag? Jo, enligt flera källor ska Raul hålla en presskonferans i reals högkvarter för att medela att han går till Shalken 04. Det är med stor sorg vi ser denna dag komm allt närmare även om vi alla känt att det var på gång. Raul, kommer att gå in i fotbollshistorien som en av de största i sin generation men i real kommer han att vara nåt större, en legend. Han stod för allt vad real var, han kämpade för laget, var jordnära absolut ingen diva, han var lagets pappa och den röda tråden genom hela ungdomssektionen var att Raul är den största och vi ser de minsta, benjamines (6-7) åringarna göra  hans målgester, försöka göra mål som han gjort tidigare i karriären.

Nu tar en era slut i real och det ska bli intressant att se vem som får ta över hans tröja, ber om att det inte är cristiano ronaldo, han har inte vad som krävs för att bära det ansvaret som nummer 7 innebär i real. Han har varken den mognaden elelr den ledar rollen i laget. Om jag får säga mitt säger jag att den bör gå till Higauin. Killen har varit en av de bästa i real länge nu, hans nummer 22 känns fel, han kan bära det ansvaret och mognaden är betydligt högre än cristiano, plus att åren i real har gjort att han står för de värderignar som real vill förmedla, han är ingen diva, kämpar för sitt lag i alla lägen och känns för mig som den mest naturliga ersättaren.

Måndag blir en dag jag inte ser fram emot...jag vill inte se den spelare jag en gång såg i VM och sen blev den stora idolen både som person och fotbollsspelare försvinna...han stod för nåt mer än bara fotboll, han stod för det som många av dagens fotbollsspelare glömer bort, kärleken till att bara spela boll, han filmade inte, slogs inte, han gjorde det han var bäst på och sen gick han hem, han stod för de spelare som inte är diving, jag kommer att sakna Raul..både i real och som förebild för alla unga, han stod för det som verkligen behövs i dagens fotboll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0