ska ta en lång funderare

Hej kära läsare.
Jag har den senaste tiden fått svara den ena efter den adnra på ifall jag verkligen hejar på madrid eller ej.
Jag har mina egna åsiker, like it or not.
Jag fick först ta en hel del skit för att jag inte vill att real ska köpa spelare för att de kan och ska verkligen backa och tänka efter, behöver vi verkligen dessa??? VAd kan de tillföra vårt lag? PAssar de verklgien in i vårt system, så vi inte blir fast med fler som Drenthe, VDV och Dierra som i allvarlighetens namn var köp som gjordes utan eftertanke. 

Sen fick jag ta en massa skit för att jag inte vill att real ska köpa spelare alls utan investera i sina egna, canteras som verkar vara något real har glömt, man har en skatt kista precis hemma, bredvid sig använd den, bygg ett lag på lång sikt..det är vad barca gjorde och kolla på de nu, de har slagit oss två år i rad nu...känner att den tredje kan komma i år. Vi har alla stjärnor (nästan) men vi har inte det som krävs för att det ska fungera en stark stomme i laget, vi har individuellt sätt de bästa men tillsammans klarar de sig inte hela vägen in...

sen kom skiten för att jag har en del spelare jag håller högre om vi ska köpa nån spelare...som navas...visst han hade kostat oss en del men han är en klass spelare och fungerar väl med ramos på den kanten...de  har spelat tillsammans i alla ungdomåren i Sevilla, de känner varandra..

sen kom det som fick bägaren att rinna över, jag har en del spealre i laget jag gillar lite mer än alla andra...Jag gillar ramos, casillas, kaka och pepita...de är mina favoriter, men jag får visst inte ha några sådana om jag ska vara en sann real madrid fan..jag måste älska alla lika mycket, frågan är hur många som egentligen kan kalla sig maderistas...


Men hur som helt ska jag ta mig en funderare kring ifall det blir en madrid blogg i forsättnignen eller om jag lägger ner denna blogg och startar en allmän la liga blogg..där jag pratar om alla lag, så kanske alla sluta tjata att jag inte är en sann maderista..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0