Spaniens hetaste debatt inför VM

I Spanien pågår som väntat en stor debbat om vem som ska stå i målet. För mig är Iker Casillas självklar som första målvakt men alla håller inte med, speciellt inte dom som är katalaner och gillar BArca, de vill ha in Valdes och försöker gå åt minsta lilla fel som Iker möjligen kan göra. Matchen emot Saudiarabien slutade 3-2 efter två sena mål av Saudiarabien. Valdes sympatörerna klagar på att Iker agerade fel, jag personligen hade ingen möjlighet att se matche och därmed låter jag det vara okomenterat. Men tränaren Del Bosque sa här om dagen " Vi har tre bra målvakter, men Iker är bäst" och sa dessutom "Iker står i de kommnade träningslandskamperna, honom rör vi inte". Många vill dock fortfarande se Iker i målet på grund av hans erfarenhet och hur han över tid presterat i landslaget och i klubblaget. VAldes har inga erfarenheter av landslagsspel och därmed är han egentligen det sista valet, Pepe Reina går förre Valdes i alla lägen.

Denna debbat är väntad och jag hoppas för allt i världen att herr Del Bosque inte ger med sig för katalanera och gör det sämsta möjliga valet i att välja att spela med Valdes i VM. Valdes är för mig tredje allternativet efter Pepe Reina. Iker är kaptenen och den självklara ledaren i landslaget, han har mer erfarenhet än alla andra i laget, han har bevisat att han är bäst när det gäller. Iker borde få stå hela detta VM. Inför nästa kansk eman kan på något sätt skola in VAldes mer och han kan komma att spela i lite obetydande matcher för att ge iker och Pepe Reina lite vila, men det är allt jag vill se Valdes göra. Manen är född i fel generation, iker är bäst ingen tar bort honom så länge han vill delta i landslaget är han den första namn som tränaren skriver i startelvan, rör inte SAN IKER CASILLAS!!!!!  Vill katalanera se Valdes i mål får de helt enkelt titta på Barca, de säger ju att barca är deras landslag, de representerar ju katalanerna, resten av Spanien vill nämligen se Iker i mål.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0